Care-i secretul legendarelor plăcinte de pe Dosoftei 53?
Tomm Reviews / 30 Decembrie, 2020
Bănuiesc că fiecare chișinăuian căruia îi place bunișorul a trecut cel puțin o singură data pe la „Plăcintăria Ștefănița”. Sunt clientul lor fidel de ani de zile și niciodată nu am rămas dezamăgit de calitatea și gustul plăcintelor. Mereu retrăiesc emoțiile din copilărie și îmi amintesc de gustul plăcintelor pe care le făcea bunica mea. Astăzi nu va fi un review clasic, ci o mulțumire pentru activitatea de ani de zile a acestei plăcintării. Prima oară am gustat din aceste plăcinte când eram copil mic, a fost în pauza unui spectacol de la Teatrul de Operă și Balet, nici nu mai țin minte cine a evoluat în acea seară pe scenă. În schimb țin minte gustul acelei plăcinte cu vișine pe care am devorat-o într-o secundă. Pe atunci, “Plăcintăria Ștefanița” avea sediul în incinta Teatrului de Operă și Balet „Maria Bieșu” Anul acesta, Crăciunul l-am sărbătorit, având pe masă aceste plăcinte îndrăgite de tot orașul. În toată treaba asta minunată există, însă, câteva lucruri care mă nemulțumesc puțin: 1⃣ Plăcintele trebuie mereu comandate din timp. Nu poți veni în orice moment pentru a cumpăra plăcinte, riști să pleci cu nimic. Așa a fost când am venit să preiau comanda. Toate rafturile erau goale. Oamenii care veneau fără comenzi prealabile plecau triști acasă. 2⃣ Cutia în care sunt ambalate plăcintele este incomodă de dus, în cazul în care sunteți pe jos. Din câte se pare, proprietarii nu-și prea bat capul cu brandingul. Țin minte că acum câțva ani plăcintele erau ambalate în cutii de la „Bucuria”. Acum au cutii cu logo-ul companiei. 3⃣ Am comandat plăcinte cu brânză și verdeață, varză, vișine, măr și bostan. Plăcintele dulci și cele sărate erau ambalate într-o cutie. Probabil, ar fi mult mai comod pentru clienți dacă plăcintele sărate ar fi ambalate separat de cele dulci, într-o altă cutie, de exemplu. Eu aș fi de acord să achit costul unei cutii suplimentare. Nu voi descrie fiecare plăcintă în parte, pentru că toate sunt foarte delicioase, chiar și cea cu varză, pe care nu o îndrăgeam în copilărie. Fiți atenți la cea cu vișine, pentru că poate conține sâmburi. Dacă în rândurile cititorilor mei sunt oameni care nu au gustat din aceste plăcinte, atunci vă îndemn să o faceți. Vă doresc sărbători fericite alături de cei dragi și un an nou cât mai prosper pentru toți!
Tomm Reviews
Salutare! Mă numesc Toma Blănaru și sunt autorul proiectului Tomm Reviews. Este primul blog din Republica Moldova, specializat în exclusivitate pe recenziile localurilor de alimentație publică de la noi din țară, și nu doar. Sper să se redeschidă cât mai curând hotarele. Nu mă poziționez ca un expert culinar sau un critic de restaurante. Sunt un simplu oaspete al restaurantelor, la fel, ca și toți cititorii mei, care sunt niște persoane în căutare continuă de noi senzații gustative! Sper că experiențele pe care le am în diverse localuri vor prinde bine și altor oameni cărora le place să mănânce gustos și să descopere locuri noi. Cu siguranță ne așteaptă multe experiențe culinare inedite! Stați cu ochii pe Tomm Reviews!